Rohelise kooli pogrammi peamised eesmärgid
- aidata lastel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks.
- teab, et vett on vaja säästa.
- teab vee ja eluslooduse vahelisi seoseid.
- oskab looduses käituda, huvitub looduse uurimisest ja tööst looduses.
- mõistab tervisliku ja mitmekesise toidu väärtust.
- väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi.
- teab, mis on prügi.
- teeb vahet hea ja halva käitumise vahel.
- saab aru sellest, kuidas võib energiat säästa.
- saab aru mida tähendab vee-, päikese- ja tuuleenergia.
Põhimõtted õppe-ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel
- huvi ja armastuse tekitamine ümbritseva keskkonna vastu läbi vahetu kogemuse
- kogukonna kaasamine Rohelise kooli tegemistesse
- lasteaia Rohelise kooli tegemiste tutvustamine laiemale avalikkusele
- õueõppe võimaluste täiendamine ja rakendamine
- lasteaia õuealal liigirikkuse järjepidev laiendamine
- lasteaia ökoloogilise jalajälje vähendamine
- tervislikest eluviisidest lähtumine tegemiste planeerimisel
Õppe- ja kasvatustöö sisu:
Sisu sisaldab põhiteemade läbimist
Teemad
Vesi
Eesmärgid: Laps teab, et vett on vaja säästa. Laps teab vee ja eluslooduse vahelisi seoseid.
Elurikkus ja loodus
Eesmärgid: Laps oskab looduses käituda, huvitub looduse uurimisest ja tööst looduses.
Tervis ja heaolu
Eesmärgid: Laps mõistab tervisliku ja mitmekesise toidu väärtust. Lapsed saavad palju liikuda. Lastele pakutav toit on tervislik. Lapsed kasvatavad ise aedvilju ja maitsetaimi.
Prügi ja jäätmed
Eesmärgid: Laps väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi. Laps teab, mis on prügi. Laps teeb vahet hea ja halva käitumise vahel. Laps rühmitab esemeid üldnimetuse järgi. Laps selgitab oma seisukohti.
Energia
Eesmärgid: Laps saab aru sellest, kuidas võib energiat säästa. Laps saab aru mida tähendab vee-, päikese- ja tuuleenergia.
Kliimamuutus
Eesmärgid: Laps teab, et on vaja tekitada vähem toidujäätmeid, arendab pidevalt õigeid toitumisharjumusi.
LAK-ÕPPE KUU 2024