Õppetöö

Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse põhialuseks on Koolieelse lasteasutuse riiiklik õppekava (RÕK).

Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse korraldus lähtub õppekavas sätestatud eripärast, eesmärkidest, põhimõtetest ja riiklikus õppekavas kirjeldatud õpikäsitusest.

Üldeesmärk: lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteaia koostöös.

 Eesmärgid:

  • Toetada lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusena kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt, ümbritseva keskkonna mõistmine, eetiline käitumine ning algatusvõime, esmased tööharjumused, kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest.
  • Toetada laste mängu-, õpi-, sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste arengut.

Õppe ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõtted:

  • Lapse individuaalsuse ja arengupotensiaali arvestamine.
  • Lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine.
  • Lapse loovuse toetamine.
  • Mängu kaudu õppimine.
  • Humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine.
  • Lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine.
  • Lapsele turvatunde ja eduelamuste tagamine.
  • Üldõpetusliku tööviisi rakendamine.
  • Kodu ja lasteasutuse koostöö loomine.
  • Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.

 Õpikäsitus:

  • Õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes, oskustes jms. ning nendevahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms. kaudu.
  • Õppe-ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jne. Õpetajad on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad.
  • Laps on õppe-ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ja tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
  • Õppe- ja kasvatustegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust:
    • kavandada oma tegevust ja teha valikuid;
    • seostada uusi tegevusi varasemate kogemustega;
    • kasutada omandatud teadmisi erinevates olukordades ja tegevustes;
    • arutleda omandatud teadmiste ja oskuste üle;
    • hinnata oma tegevuse tulemuslikkust;
    • tunda rõõmu oma ja teiste õnnestumistest ning tulla toime ebaõnnestumistega

Keelekümblusprogramm

Lasteaias töötavad rühmad, kus vene keelt emakeelena kõnelevad lapsed käivad keelekümbluse rühmas. Käesoleval ajal töötab  lasteaias  keelekümblusprogrammi järgi  8 rühma (alates 3.aastast). 

 

Meie olulised suunad 

Lasteaed on liitunud Tervist Edendavate Lasteaedade (TEL) võrgustikku.  Osaleb Rohelise kooli programmis ja kasutab aktiivselt Robootika seadmeid oma õppetöös.  Samuti meie lasteaed pöörab suurt tähelepanu üksteise arvestava ja kaasava kultuurile ja liitus Lastekaitse Liidu projektiga „Kiusamisest vaba lasteaed“, mille eesmärgiks on luua kiusamist ennetav suhe.

                         

Robootika robootika

 

 

Tervist Edendav Lasteaed terviseedendus  

 

Roheline kool roheline kool

 

Kiiusamisest vabaks